Where Clock Hands Freeze

Lördag 23.58 slår klockan över på i skrivande stund. Trots att det är lördagnatt så är Stockholm lugnt. Jag har varit här en vecka nu på praktik på tv4 och det så kallade Nyhetsbolaget. Jag har kommit in bra i rutinerna och för första gången faktiskt fått känna på hur det är att ha ett vanligt jobb, trots att jag ännu bara är praktikant. Jag bandar sporter från olika internationella kanaler, jag bandar vädret från studion, jag klipper ut BBC och skikar till tv4 news. Jag gräver fram grejer på digibeta band från arkivet och tankar in på server. 

Jag hade svårt att få en praktikplats. Jag ville fota över allt annat, inte ENG-foto utan studio eller OB-produktion men det får ju ingen annan heller. Men nu har jag gjort första veckan på mediadesken, själva hjärtat i tv4 om jag får kalla det så, för alla litar verkligen på att mediadesken kan allt. 
 
Jag är född och uppväxt på landet. Jag bodde tillsammans med mina föräldrar i en by där det är en medelålder på 80 säkert och det bor enbart 25-40 personer där beroende på säsong. Nu bor jag i en stad, som inte är vilken stad som helst utan den kungliga hufvudstaden. Gick en liten promenad förut på mitt kungsholmen, strosade längs fridhemsplan, tänkte...inte är det som Värmland inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0