Les miserables

Middag iförrgår med Melinda, Kevin, Tubi,Moa och Kian sötnosen som låg o sov hela tiden =)
Sedan efter det så såg vi på film hemma hos Melinda =)

Var till kära "svärmor och gav henne en blomma idag" tyckte synd om henne som ska vara sjuk hela tiden =)
Hoppas hon kan bli med på fotboll på tisdag för då är det ju derby att titta på :)

Kikade in mitt framtida fotbollslag också, Falu Fk, som just nu leder DIV3 Södra norrland, o herregud, det kommer stå bänk i rumpan på mig efter säsongen slutar, så jag satsar nog på Div 4 laget för de hade mindre med spelare.

Så sitter jag o funderar på dikt till dopet åt mitt lilla monster :) har en massa förslag, kanske ska skriva någon själv, ja jag vet inte hur jag gör.

Jag köpte en diktbok ifjol sommras, som heter "mannens dikt om kärlek" som Göran Palm satt ihop. . .och i den boken finns det en riktigt härlig dikt av Bertil Malmgren.

"Jag håller dig så gränslöst kär som ingen,
och det är bara du som gör,
att jag ännu kan dröja kvar bland tingen
och icke följer mitt begär och dör.

Ty du skall veta, att jag varit nära
att helt förlora mig och bli
ett moln bland molnen, vilka vindar bära
som blinda töckenskepnader förbi.

Och jag har varit obeskrivligt trött
och led vid jorden och vid jordens föda
och varit avundsjuk på dem som dött
- de nyss begråtna och de länge döda.

Det ljusnar sakta och det ler och knoppas,
och livet sätter nya bland,
och det är du som gör, att jag kan hoppas,
och det är du som gör, att jag är glad"

Bertil Malmberg (1889- 1958)

Den ger mig tårar den där, och de finns så mycket underbart i den boken, :) Nej nu blir det natti, ska upp och döma fotboll till morgonen :)

Kommentarer
Postat av: Mattisnicoline

Very interesting site --- quite informative

2012-01-25 @ 07:32:39
URL: http://mattisnicoline.unitblog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0